Silnik wodorowy firmy DEUTZ

przez Bartek Bukowski

TCG 7.8 H2 to pierwszy silnik wodorowy firmy DEUTZ gotowy do wprowadzenia na rynek.

DEUTZ wprowadza na rynek swój pierwszy silnik wodorowy: TCG 7.8 H2. Dzięki temu silnikowi wodorowemu firma jeszcze bardziej rozszerza swoją ofertę systemów napędowych o obniżonej emisji i bezemisyjnych: Silnik spełnia unijny limit CO2 dla „zerowej emisji”.

„DEUTZ jest pionierem w dziedzinie mobilności neutralnej dla klimatu w sektorze pojazdów terenowych. Już teraz budujemy bardzo wydajne i czyste silniki. Teraz wykonujemy kolejny krok, nasz silnik wodorowy jest gotowy do wprowadzenia na rynek. Jest to ważny kamień milowy dla nas jako firmy, która wnosi swój wkład w realizację celów klimatycznych Paryża” - mówi dr Frank Hiller, Prezes Zarządu DEUTZ AG.

DEUTZ planuje produkcję seryjną silnika na rok 2024, a firma zakończyła już pomyślnie wstępne testy na stanowisku badawczym. Dr Markus Müller, dyrektor ds. technologii w DEUTZ AG, wyjaśnia: „Sześciocylindrowy TCG 7.8 H2 bazuje na istniejącej koncepcji silnika. Pracuje on nie tylko bez emisji CO2, ale również bardzo cicho i już teraz dostarcza 200kW mocy. W zasadzie silnik ten nadaje się do wszystkich obecnych zastosowań, ale ze względu na dostępną infrastrukturę prawdopodobnie w pierwszej kolejności będzie wykorzystywany w obszarach instalacji stacjonarnych i generatorów, a także w transporcie kolejowym.”

Pierwszy projekt pilotażowy z klientem w planach Pierwszym pilotażowym zastosowaniem silnika wodorowego ma być stacjonarna instalacja do wytwarzania energii elektrycznej z partnerem regionalnym. Ma on zostać uruchomiony na początku 2022 roku i udowodnić praktyczną przydatność silnika.

Wróć

Wydarzenia

> Styczeń 2022 >
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31